Batony dla sportowców. Czy warto je wprowadzić do swojej diety?

Batony, kojarzące się z reguły z bardzo słodką i niezbyt zdrową przekąską zyskały zupełnie nowe oblicze. Batony dla sportowców są w stanie zastąpić nam posiłek, są przy tym zdrowe i dostarczają nam wiele energii. Przyjrzyjmy się im, zatem bliżej.

O batonach dla sportowców słów kilka
Produkt ten możemy nabyć w specjalnych sklepach dla sportowców. Z tradycyjnych batonów pozostała ich forma oraz słodki smak. Natomiast zupełnie inny jest ich skład. Duża ilość białka, witaminy, minerały, L-karnityna. Całe bogactwo dobroczynnych składników. Batony dla sportowców polecane są, jako fantastyczne uzupełnienie diety niskowęglowodanowej. Istnieją różne ich rodzaje.

Batony węglowodanowobiałkowe
Powstały przede wszystkim z myślą o osobach prowadzących bardzo aktywny tryb życia. Gdy nie mamy czasu na pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia, możemy spokojnie sięgnąć po ten rodzaj batoników. Zapewnią nam wszystko, czego potrzebuje nasz organizm. Mają w swoim składzie białko i węglowodany, tłuszcze oraz trochę brązowego cukru albo fruktozy. Gdy trenujemy, dobrze jest zjeść je zaraz po treningu, kiedy nasze ciało pozostaje jeszcze rozgrzane. Natomiast nie należy jeść ich wieczorem. Istnieje, bowiem duże prawdopodobieństwo, że węglowodany odłożą się w naszym organizmie.

Batony białkowe
Zalecane szczególnie przy diecie niskowęglowodanowej. Możemy je potraktować, jako zdrowe przekąski w trakcie dnia, pamiętając o tym, aby popijać je sporą ilością wody. Zawierają przede wszystkim białko. Węglowodanów są w nich śladowe ilości. Zamiast zwykłym cukrem, słodzone są słodzikiem, który nie powoduje podniesienia poziomu insuliny we krwi. Zjadając batona białkowego, można być pewnym, że głód nie dopadnie nas przez dłuższy czas. To przeciwieństwo zwykłych batonów czekoladowych pełnych cukru, po których zazwyczaj dosyć szybko odczuwamy ponownie ochotę na coś słodkiego.

Batony energetyczne
Są doskonałe dla osób aktywnych fizycznie. To również dobre rozwiązanie w przypadku nagłego zmęczenia i osłabienia spowodowanego spadkiem poziomu cukru we krwi. Możemy je zjeść przed treningiem, aby mieć więcej energii w trakcie ćwiczeń. Po skończonym treningu pozwolą z kolei odzyskać siły. Ze względu na dużą zawartość węglowodanów nie powinno się ich jeść wieczorem. Poza węglowodanami zawierają substancje pobudzające np. kofeinę. Nie obciążają zbytnio żołądka, są bowiem bardzo lekkie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.